תנאים לפונדקאות: הקריטריונים בישראל לעומת בחו"ל?

אנחנו יודעים מה אתם מרגישים. כבר שנים שאתם חולמים להביא ילדים לעולם אבל לצערנו לא כולם יכולים לעשות זאת באופן טבעי. הליך פונדקאות הוא פתרון אידיאלי שמאפשר לכם להביא ילדים לעולם באופן הכי קרוב לרמה הטבעית, אך הקריטריונים והתנאים לפונדקאות בארץ מקשים מאד על זוגות ומשפחות המעוניינות לעשות זאת. 

השנים האחרונות מביאות עמן מגמת עליה גבוהה עם מודעות משמעותית לתהליכי פונדקאות בכלל, ובחו"ל בפרט. זוגות רבים מתעניינים בהרחבת התא המשפחתי ובהגשמת החלום המתוק להיות הורים ומחפשים מקומות בהם הם יוכלו להסתייע ברמה מקצועית גבוהה, לצד שירות מכיל וסבלני ועם כמה שפחות בירוקרטיה. 

לצערנו החוקים בישראל מאד קשים בתהליך פונדקאות. וועדות אישורים, עלויות גבוהות וזמני המתנה ארוכים. ועל כן לא מעט מהזוגות בוחרים לבצע את תהליך הפונדקאות בחו"ל, ובשל מגוון של סיבות שמיד נגלה לכם אותן. 

פונדקאות בחו"ל לעומת בישראל, מהם הקריטריונים?

כל הליך שהופך להיות מסובך או מורכב הופך להיות הליך שבסופו של דבר המתעניינים בו עלולים לנטוש את התהליך. ובמקרה של פונדקאות, להתאכזב שלא יוכלו להגשים את החלום. 

היות והתהליך בארץ מקשה מאד על האישורים החיוביים, גורם לוועדות אישורים מרובות, זמני המתנה ארוכים ומרובים ובכלל זמינות הפונדקאיות לא גבוהה כלל, לא מעט בוחרים לעבור את התהליך בחו"ל. 

כשזוג או משפחה בוחרים לעבור תהליך פונדקאות בחו"ל הם בוחרים זאת בשל כמה וכמה סיבות עיקריות ביניהן תהליך נגיש ונוח, עלויות נוחות וזמני המתנה קצרים. 

היות ותקציב הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לכל דבר בחיים, כולנו יודעים שמצב כלכלי הוא דבר שעלול להשתנות אך אין שום סיבה שגורם זה ימנע מלהגשים חלום שהוא למעשה הזכות הבסיסית של כל אדם, להיות הורה. 

היות והעשור האחרון מאופיין בכמות גבוהה של מבקשי הליך פונדקאות בחו"ל היות ולא קיבלו אישור בארץ בשל הקריטריונים השונים והמחמירים, חשוב להבהיר מהם התנאים לקבלת פונדקאות בחו"ל בהשוואה לישראל, על מנת להבין מדוע:

  • תהליך בירוקרטיה – בזמן שבארץ תהליך הבירוקרטיה כולל וועדות אישורים שלא רק גוזלות המון זמן המתנה, אלא גם מביאות לסירוב הבקשה אצל בקשות רבות בחו"ל אין באמת צורך בתהליכי וועדות ואישורים. הזוגות והמשפחות המעוניינים בהרחבת המשפחה יכולים להתחיל את התהליך ללא שום עיכובים. 

  • הזמינות – בישראל מאגר הנשים המבקשות לשמש בתור פונדקאיות הוא קטן מאד בשל הגבלה בתנאי הקבלה לתהליך. העובדה הזאת גורמת לכך שתקופת ההמתנה תהיה ארוכה, והזמינות קטנה. ועל כן, לא מעט זוגות נאלצים להמתין זמן רב עבור תחילת התהליך ותוך כך גם לוותר. בחו"ל הזמינות מאד גבוהה היות והתמורה שנשים מקבלות עבור היותן פונדקאיות משתלמת מאד, והקריטריונים לקבלה אינם מקשים. על הפונדקאית להיות בריאה, בגיל מסוים ואמא לילד בריא אחד לפחות. כמובן שהפונדקאית עוברת בדיקות נשפיות ופיזיות ומקבלת אישור מהיר. 

  • עלות – כל זוג או משפחה שבדקו את הליך הפונדקאות בארץ יודעים שהליך פונדקאות בישראל עולה משמעותית יותר מהליך פונדקאות בחו"ל. ההליך כולל הגשה של התיק לוועדה, ניהול התיק, קבלת פונדקאית חליפית ואיתו פונדקאית ראשית. בנוסף לכך יש גם ליווי משפטי, מעקב הריון ובדיקות מאד ספציפיות הכלולות בסל זה. בחו"ל לעומת זאת מחיר ההליך זול ברמה משמעותית. הוא כולל בתוכו כמובן יעוץ משפטי, יעוץ ראשוני ללא עלות, איתור פונדקאית מחליפה ופונדקאית ראשית ובדיקות נרחבות, כולל הטסת מומחים מהארץ לחו"ל לצורך ביצוע מעקב. האלמנטים שאינם כלולים בישראל וכן כלולים בחו"ל הם כמות נסיונות החזרת עוברים, העברת עוברים לחו"ל והכנה לפונדקאית. בנוסף לכך, ההליך בחו"ל כולל גם תרומת ביציות ע"פ הצורך, וליווי צמוד מרגע קבלת ההחלטה ועד לרגע שבו אתם חוזרים לארץ בידיים מלאות ועם חלום מתוק שהגשמתם, להיות הורים. 

הפונדקאיות שלנו

הפונדקאית היא דמות דומיננטית וחשובה בתהליך ועל כן חשוב לקחת לתשומת הלב בראש ובראשונה את טובתה הבריאותית והאישית. על כן, את הפונדקאית מלווה צוות מכיל, סבלני, אדיב ואנושי הבוחן את המצב שלה כבר מתחילת התהליך. 

בחירת הפונדקאית נעשה באמצעות פרסום הסוכנות בחו"ל במדינה הנבחרת (גיאורגיה או אוקראינה). על הפונדקאית להיות לא מעל גיל 38 ולא מתחת לגיל 22, כאשר יש לה ילד אחד לפחות. 

צוות המרפאה בחו"ל מתאם פגישת היכרות עם הפונדקאית המביעה רצון להצטרף לתהליך ומוודא שהיא מודעת לכל הסכנות, ההשלכות והשלבים של התהליך. בנוסף, הצוות מוודא שהפונדקאית מבצעת את התהליך מרצונה החופשי וללא שום אילוצים אחרים. 

בתום פגישת ההיכרות מתקיימת התאמה אישית לצורך בבדיקות נרחבות לקראת קבלת הפונדקאית תחת חסות החברה. הפונדקאית עוברת בדיקות רפואיות נרחבות ביניהן בדיקות דם, בדיקות אולטרסאונד רחם ואף בדיקות פסיכולוגיות להרכבת פרופיל רלוונטי. 

לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר

הבחירה בהליך בחו"ל היא בחירה מושכלת ומוקפדת שנובעת לא רק מהעובדה שהקריטריונים לקבלת האישורים ומציאת פונדקאית מתאימה קלים ונוחים יותר, אלא גם מהעובדה שכיום חברה מקצועית מאפשרת לכם לקבל ליווי אישי ומקצועי מושלם. 

כשאתם בוחרים בטוב ביותר עבורכם אתם בוחרים בטוב ביותר עבור המשפחה שלכם. לבחור באנשי מקצוע להם יש וותק, נסיון והיכרות עמוקה עם עולם הפונדקאות הוא צעד חשוב לבחור בליווי הטוב ביותר בתהליך רגיש שחשוב להכיר את הרגישויות שבו. מעבר לכך, העבודה חייבת להתקיים אך ורק מול המרפאות הנבחרות והטובות ביותר, המאפשרות גם לידה בבית חולים פרטי ברמה גבוהה. 

חברת 'הזכות להורות' מאפשרת לכם להגשים את החלום להיות הורים, תוך אמונה שלמה כי לכל אדם מגיעה הזכות הבסיסית להיות הורה. במסגרת תומכת, רגועה ובטוחה, ליווי אישי גם בארץ וגם בחו"ל וטיפול מסור ויסודי בכל ההליכים הבירוקרטיים ביחד תוכלו להפוך להיות הורים במהירות, ובקלות. 

התקשרו כבר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות בה תוכלו לקבל את כל הפרטים להליך פונדקאות בחו"ל ולהבין את הקריטריונים והתנאים לעומק. אנחנו כאן בשבילכם. 

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: