תהליך סקירת מערכות בחו"ל: ראיון עם ד"ר וייצמן בוריס (רופא לשעבר בסוכנות)

סקירת מערכות הינה הליך הדמיה רפואי המשתמש בגלי קול בתדר גבוה, על מנת להפיק תמונות של העובר המתפתח בתוך הרחם. בהליך זה משתמשים בדרך כלל תוך כדי ההיריון, וזאת כדי לעקוב אחר הצמיחה וההתפתחות של העובר וגם על מנת לזהות כל חריגות או בעיות פוטנציאליות. בדיקה זו חשובה מאוד, ובטוחה הן לאם והן לעובר.

סקירת המערכות קריטית מכמה סיבות מרכזיות:

מאפשרת לדעת את תאריך הלידה: סקירת המערכות מסייעת בקביעת תאריך ההיריון, ויכולה לספק תאריך לידה משוער.

זיהוי בעיות

הליך זה יכול לסייע לנו לזהות חריגות או בעיות פוטנציאליות שקיימות אצל העובר, כמו בעיות גדילה, פגמים מולדים, הריון מרובה עוברים וכו'. גילוי מוקדם ככל הנותן יכול לאפשר לרופאים לנקוט בפעולות מיידיות ולספק את הטיפול הטוב ביותר לאם ולעובר.

מעקב אחר התפתחות העובר

סקירת מערכות מספקת תמונות של העובר, שבאמצעותן ניתן לעקוב אחר גדילתו והתפתחותו.

הערכת רחם ושליה

ההליך יכול גם להעריך את מצב הרחם והשליה, מה שיכול לעזור לרופא לזהות כל בעיה שעשויה להשפיע על בריאות האם והעובר.

בשיחה עם ד"ר וייצמן בוריס, מומחה לרפואת נשים שעובד עם הסוכנות, עולה עוד יותר חשיבות סקירת המערכות, על אחת כמה וכמה כאשר הליך ההיריון מתבצע בצורה של פונדקאות בחו"ל. בעוד הבדיקות בארץ נעשות ברמה הגבוהה ביותר, בחו"ל ישנו הצורך בליווי צמוד של רופא, אותו אנו כמובן מספקים.

"הסקירה המוקדמת חייבת לקרות בין השבוע ה14 ל16, לטובת גילוי סכנות אפשריות. בארץ מקפידים על זה, אבל בחו"ל חייבים לשים תשומת לב שהבדיקה אכן קוראת. אני דואג לכך באופן אישי". עוד מוסיף ד"ר וייצמן ש"ברוב המקרים אנחנו עושים בדיקה וגינלית (פנימית) בחו"ל".

לאיזה תוצאות אתם מגיעים באמצעות הבדיקה של סקירת מערכות?

"השיטה שלנו מצליחה להגיע לגילוי מוקדם ומדויק. גם בארץ מגיעים לאותן התוצאות".

לצד זאת, מדגיש ד"ר וייצמן את הנכונות לשיתוף הפעולה מצד הסוכנות, בכל הקשור לווידוא ביצוע הבדיקות בצורה הטובה ביותר. "מה שכלול בחבילה שלנו היא בעצם סקירה מוקדמת שאנחנו משתדלים לבצע בחו"ל, אבל ברגע שאני מגיע לאם הפונדקאית לעשות בדיקה וסקירה מוקדמת, אני עושה עוד סקירה. אני לא מתחשבן ולא מחפש סעיפים בחוזה, אני אעשה הכל בשביל להיות בטוח ורגוע, הן מול הפונדקאית והן אל מול ההורים העתידיים. אני מוכן לעשות בשביל המטרה. במידה ויש צורך בבדיקה נוספת אני אבצע אותה, לא אבדוק מי שילם על מה".

הליך סקירת המערכות בחו"ל עלול להיות מורכב ומסובך במידה ולא מקבלים את הלווי הנכון והתמיכה המקצועיים החשובים. סוכנות "הזכות להורות" תעניק לכם כלים קריטיים אלה, להתמודדות עם הקשיים הטבעיים שעלולים לצוף בסמוך לסקירת המערכות, ותעזור לכם לוודא שההליך מתבצע בצורה התקינה ביותר. על כן, נדרשת ההבנה מכל הצדדים, שאין כאן מקום לשום קיצורי דרך.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: