פונדקאות בפעם השנייה: איך עושים את זה נכון?

היציאה למסע הפונדקאות בפעם השנייה יכולה להיות מספקת ואפילו מדהימה, כשבסופה תוכלו לגדל ילדים נוספים במשפחה החמה והאוהבת שהקמתם, ולהגשים את חלום ההורות.

כאשר זוגות מתמודדים עם קושי בהבאת ילד לעולם, אימהות פונדקאיות מציעות את תמיכתן יותר מפעם אחת, ולא מעט זוגות ישמחו לשתף איתן פעולה פעם נוספת.

יש לא מעט יתרונות לפונדקאות בפעם השנייה, אך החוק הישראלי מגביל אותה, לכן הורים רבים מבצעים הליך זה בחו"ל, דבר שעשוי להדמות למרתיע, אך בפועל מדובר בפתרון מדהים ויעיל במיוחד.

אם חשוב לכם להבין לעומק את התחום, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

 

פונדקאות בפעם השניה

הליך פונדקאות

פונדקאות היא מעשה מדהים, מלא חמלה וכנות, בו אישה נושאת הריון ויולדת ילד להורים אחרים, שאינם מסוגלים לעשות זאת בעצמם. התהליך הזה מביא תקווה ושמחה לזוגות המתמודדים עם נסיבות וקשיים שונים שמונעים מהם להנות ממתנת ההורות הביולוגית. חשוב לציין שהיא כרוכה באי אלו שלבים, הכוללים טיפול בעניינים משפטיים ורפואיים. לכן, הורים המעוניינים לצאת לדרך הפונדקאות חייבים לעשות זאת לאחר שהם למדו את התחום והבינו את הדרוש מהם.

 

פונדקאות בפעם השנייה

במדינות מסוימות, כמו ישראל למשל, החוק אוסר על פונדקאות בפעם השנייה. הפתרון במקרה הזה הוא להיעזר בשירותי פונדקאות בחו"ל (המדינות המומלצות הן אוקראינה או גיאורגיה) ולהמשיך את התהליך עם האם הפונדקאית שהביאה את הילד הראשון לעולם. 

מספר לא מבוטל של הורים שחוו תמיכה מלאה וסיוע בלתי נגמר מהאם הפונדקאית בפעם הראשונה, רוצים לשחזר זאת בשנית, ולכן הם פונים אליה בבקשה לשיתוף פעולה נוסף. 

המניע מאחורי צעד זה מתבסס על הקשר הייחודי וההיכרות שנוצרה בין הפונדקאית להורים המיועדים, עוד בתהליך הפונדקאות הקודם.

 

בחלוף הזמן, ואחרי לידת הילד הראשון, הפכה הפונדקאית לסוג של עוגן יציב ובטוח עבור ההורים, אחרי שלמדו להכיר אותה, דבר שמקל משמעותית על המסע. הורים שעבדו בעבר עם פונדקאית עשויים לחפש את האפשרות לשתף עימה פעולה פעם נוספת עקב הנוחות, האמון והאווירה שנוצרה ביניהם. היכרות זו לא רק מקלה על התקשורת והתיאום אלא גם מטפחת תחושה עמוקה של חיבור והבנה משותפת לאורך תהליך הפונדקאות המורכב.

זוג גברים עם פונדקאית

יתרונות של פונדקאות בפעם השנייה

  •       הכרה לעומק, ממקור ראשון, של ההליך כולו.
  •       המשפחה הקרובה מכירה את השלבים השונים ומסייעת לאם בצורה טובה יותר.
  •       במידה והאם הפונדקאית לא ילדה 4 פעמים, היא יכולה לשמש כפונדקאית להורים המיועדים שהסתייעו בה בעבר על מנת להביא ילד לעולם.
  •       סיוע כספי שיעזור למשפחת האם הפונדקאית, לרבות במצב בו היא לא נשואה.
  •       ילדיה של האם הנושאת כבר מכירים את התהליך יודעים איך להתמודד איתו.

 

כמה דגשים נוספים לפני שיוצאים לדרך

כמו המון פרוצדורות במדינת ישראל, גם ההליך של פונדקאות בפעם השנייה אסור מבחינת החוק, אך לשמחתנו מדינות רבות מעבר לים מאפשרות לקיים אותו. אם בחרתם ללכת בדרך זו, עליכם ללמוד את חוקי הפונדקאות במדינה בה תרצו לבצע את התהליך, תוך ניווט בין שלל שיקולים משפטיים. לצד זאת, חשוב לציין שמדובר בהליך בעל יתרונות עצומים, שהבולט מבניהם הוא שיתוף פעולה עם האם הפונדקאית אותה יצא לכם כבר להכיר מקרוב ולהתחבר אליה. בחלוף הזמן הפכה אפשרות זו למועדפת על הורים רבים, ואנחנו מזמינים גם אתכם לגלות את מעלותיה!

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: