פונדקאות בעולם לעומת פונדקאות בישראל

אפשר לראות בשנים האחרונות מגמת עליה במודעות לתהליך פונדקאות. זוגות רבים ומשפחות המעוניינים להרחיב את התא המשפחתי ולהפוך להורים מחפשים מקומות בהם היכולים להיעזר על מנת להגשים את החלום.

היות והחוקים בארץ מאד נוקשים בתהליך זה, ומחייבים וועדות רבות, זמן המתנה ועלויות גבוהות במיוחד לא מעט מהזוגות והמשפחות בוחרות להגיע אל מקומות מסוימים בעולם, במקום לבצע את ההליך בישראל. ויש לכך לא מעט סיבות שמיד תגלו אותן.

למה פונדקאות בעולם, ולא בישראל?

התהליך בחו"ל הוא תהליך מאד נגיש, נוח, קל והעלויות הן שפויות. ועל כן, לא מעט משפחות וזוגות בוחרים להגיע לחו"ל לבצע את תהליך הפונדקאות ולהפוך ולהיות הורים ללא זמני המתנה גבוהים במיוחד. וללא עלויות המובילות לבעיות כלכליות.

כשזוג או משפחה חושבים על הרחבת התא המשפחתי, כולם יודעים שמדובר גם במצב כלכלי שעלול להשתנות. יש יותר הוצאות, יש יותר עלויות. ואין שום סיבה שהתהליך עצמו יעלה סכומים אסטרונומיים, התהליך בחו"ל מנגיש את האופציה בעלויות נורמליות, זאת לצד חוויה נעימה יותר, ללא יותר מדי וועדות אישורים המשבשות את כל התהליך. ובזמינות של נשים פונדקאיות גבוהה יותר.

בזמן שהעשור האחרון התאפיין במספר פונים גבוה, זוגות שלא קיבלו אישור בארץ פנו אל מקורות בחו"ל. עם הזמן, זוגות ומשפחות הבינו שהם אפילו לא מחפשים את התהליך בארץ אלא פונים ישירות אל התהליך הקל והנגיש יותר. הסיבות לכך הן בעיקר:

  • בירוקרטיה – משפחות וזוגות המחפשים מקורות להגשמת חלום ההורות בארץ צריכים להמתין זמן רב, לעבור אישורים וועדות. ובסופו של דבר לא כולם גם מקבלים את האישור בכלל. בחו"ל אין שום צורך בוועדות הללו. האישור מגיע באופן מיידי והזוגות והמשפחות יכולים להתחיל את התהליך ללא שום שיבוש או עיכוב.
  • זמינות הפונדקאית – בארץ מאגר הנשים המעוניינות לשמש כפונדקאיות הוא קטן ומצומצם היות ויש הגבלה בקריטריונים. עובדה זו מקשה על תקופת ההמתנה ועל הזמינות, וגורמת לזוגות או למשפחות להמתין זמן רבה. בחו"ל קיים מאגר גדול של שנים המעוניינות להיות פונדקאיות בשל התמורה האיכותית שהן מקבלות על פעולה זו. ולכן זמן ההמתנה קצר יותר.
  • אישור האם הפונדקאית – בישראל החוק מתעדף נשים פונדקאיות שהן לא נשואות. אם הן כן נשואות הן תהיינה בסוף הרשימה, ובעדיפות אחרונה. כאשר פונדקאית מתנדבת לתהליך זה לרוב היא עושה זאת בשל תחושת שליחות. הסעיף הזה גורם ללא מעט נשים פשוט לצאת מהתהליך. בחו"ל, כל מה שהאם הפונדקאית צריכה להיות זה בריאה, בגיל מסוים על פי הקריטריונים ואמא לילד אחד בריא לפחות. האם הפונדקאית עוברת בדיקות פיזית, ובדיקות נפשיות ובכך מקבלת אישור עקרוני ומהיר.
  • עלויות – כל מי שאי פעם בדק את הנושא יודע שהליך פונדקאות בישראל עולה החל מ250 אלף שקלים כולל הגשה של התיק אל הוועדה, ניהול התיק, איתור פונדקאית וקבלת פונדקאית חליפית. לכך גם כלולים ליווי משפטי, מעקב הריון, בדיקות ספציפיות וטיפולים מסוימים בלבד. אך אם אנחנו נכנסים יותר לעומק, מחיר ההליך בחו"ל זול משמעותית, הוא כולל גם את כל הנושא הבסיסי של איתור פונדקאית, יעוץ משפטי נרחב, חוזה משפטי, פונדקאית מחליפה ועוד. מה שלא כלול בהליך הישראלי הוא נסיונות החזרת עוברים, העברת עוברים לחו"ל, הכנה לאם הפונדקאית. ובנוסף, הוא כולל גם תרומת ביציות כאשר בהליך הישראלי יש לתת על כך תוספת תשלום. בנוסף לכך, ההליך הישראלי לא כולל במחיר גם ליווי צמוד, בעוד שבתהליך בחו"ל אתם מקבלים את הליווי המקצועי בראש ובראשונה כחלק מהמסלול. הליווי הוא על ידי מטפלות, רופא נשים, עובדת סוציאלית, מנהלי החברה והלידה עצמה היא בבית חולים פרטי ברמה גבוהה, מהטובים בעולם.

הבחירה של ליווי מקצועי מטעם 'הזכות להורות' מאפשרת לכם להגשים את החלום לא רק במהירות, אלא בידיים בטוחות ומסגרת תומכת. רק כי אנחנו מאמינים שהחלום להיות הורים, היא זכות בסיסית של כל אדם ואדם.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: