פונדקאות בישראל – הנתונים הסטטיסטיים, האתגרים והפתרונות הבינלאומיים

במדינה עמוסת אתגרים כמו ישראל, מסע הפונדקאות הופך משנה לשנה להרבה יותר מורכב. למרות שההליך עצמו מעוגן מבחינה חוקית עוד משנת 1996, נדמה שבשנים האחרונות עליית הביקוש מובילה להמון קשיים אצל הורים מיועדים רבים. ומעבר לכך שמדובר על מסע מפרך, בכל מקום בעולם ובכל זמן, נתונים מעידים על כך בישראל של שנת 2024 הפונדקאות הפכה למשימה מאתגרת במיוחד.

ואם מעניין אתכם לשמוע עוד, בכתבה הבא נצלול לעומק התחום של הפונדקאות בישראל. נציג לכם נתונים שמעידים על תמונת המצב המורכבת, וגם נדון בחלופה הפופולרית שהיא פונדקאות בחו"ל. אפילו שרבים מעדיפים להישאר בסביבה הביתית, יש לא מעט סיבות שגורמות לזוגות לעלות על המטוס ולצאת לדרך מעבר לים. אז קדימה, קחו דף ועט, ובואו נצא למסע בין נתונים.

פונדקאות בישראל

האופי המורכב של הפונדקאות הישראלית

מדינת ישראל חוללה מהפכה של ממש בכל הנוגע לפונדקאות, עם הסדרה חוקית של ההליך בשנת 1996. החוק וסעיפיו שנקבעו הכינו את הקרקע לקראת צמיחה משמעותית בתחום, ואנחנו רואים זאת בשנים האחרונות. אך לצד זאת, הבקשה למימוש הסכם פונדקאות בישראל היא משימה ממושכת ומורכבת, שמחייבת שיתוף פעולה בין כל הצדדים, עם הצמדות למספר דרישות נוקשות ובלתי מתפשרות אותן מציבה המדינה.

אנו מדברים בעיקר על היבטים כספיים ודתיים, שלעיתים קרובות מהווים מכשול משמעותי עבור זוגות רבים. לצד זאת, מספרן המועט של הפונדקאיות בארץ גורם לביקוש עצום, עליו המדינה מתקשה לתת מענה. ומעל כל אלה ניצב ההיבט הפיננסי, עם דרישה של המדינה לתשלום סכומי כסף משמעותיים מראש, בניגוד ללא מעט מקומות בעולם שמאפשרים גמישות סביב היבט זה.

 

נתוני פונדקאות בישראל: אתגרים נוכחיים ותחזיות עתידיות

נתונים עדכניים מעידים על דרישה שרק הולכת ועולה לשירותי פונדקאות בישראל, עם תחזיות שמצביעות על עליה דרמטית בביקוש. על אף העובדה שב2020 התרחשו רק 63 לידות במסגרת פונדקאית מתוך 177,000 לידות סך הכל, הערכות המומחים מצביעות על עליה משמעותית במספר הזוגות שירצו לממש הליך זה בישראל בקרוב. ולצד זאת יש לזכור שמאז חקיקת החוק ב1996 ועד 2018, הושלמו בהצלחה למעלה מ1300 "מסעות" פונדקאות, שהובילו ל670 לידות ו700 ילדים (לעיתים קרובות בהריונות מרובי עוברים).

 

עליה משמעותית בביקוש לפונדקאות בישראל

הסטטיסטיקה מציירת תמונה ברורה שמעידה על עליה עקבית במספר הפניות לפונדקאות בישראל. מ11 פניות בלבד בשנת 1996, עלינו ל106 ב2016 והגידול מורגש באופן משמעותי. הלידות גם הן מצביעות על דפוס עליה זהה, עם התפתחות מבחינה מספרית. אם בשנת 1998 דווח על 4 לידות בלבד, ב2016 כבר נספרו 72 לידות מוצלחות ו84 תינוקות חדשים שבאו לעולם כתוצאה מהליכי פונדקאות בישראל. נתונים אלו מעידים ללא ספק על צמיחה דרמטית וביקוש משמעותי.

 

אז מה הפתרון? פונדקאות בחו"ל

מכיוון שהנתונים מעידים בבירור על עליה בביקוש לפונדקאות בישראל, הולכת ומתחדדת ההבנה שבמדינתנו אין מספיק פונדקאיות שיענו על הצורך הגובר. אז מה אפשר לעשות? לפנות לאפיקי פעולה נוספים מעבר לים. היתרון של פונדקאות בחו"ל, במיוחד כשמשתפים פעולה עם סוכנות כמו הזכות להורות, הופך לדרמטי יותר ויותר בשנים האחרונות. החל מהזמינות הגבוהה של פונדקאיות ועד העלויות הנוחות, יש לא מעט סיבות לבחור באופציה זו. ובשביל לעשות לכם סדר, הנה כמה שיקולים חשובים:

 

· זמינות – בניגוד לישראל, הפונדקאות בחו"ל מציעה שפע של פונדקאיות שזמינות לשתף פעולה בצורה חוקית ומסודרת. זמני ההמתנה בכלל לא זהים למצב במדינתנו, מה שהופך את התהליך להרבה יותר פשוט.

· נהלים נוחים – הליך הפונדקאות בחו"ל נחשב להרבה יותר יעיל, כזה שנקי ממכשולים בירוקרטיים בהשוואה לישראל. ההיבט הזה מתורגם לכדי מסע מהיר וברור יותר עבור ההורים המיועדים.

· שיקולים דתיים גמישים – במדינת ישראל על ההורים המיועדים להשתייך לאותה הדת של האם הפונדקאית. אם יהודייה להורים יהודים, נוצרייה לנוצרים וכן הלאה. בחו"ל יש לנו את החופש לבחור בכל פונדקאית שרק נרצה.

· עלויות – פונדקאות בחו"ל מציעה הסדרים פיננסיים גמישים, עם מערכת תשלומים מדורת שמאפשרת התנהלות פיננסית נוחה. ומעבר לכך, תג המחיר הרבה יותר נמוך, והתוצאה איכותיות לרוב מתעלה על האופציה הישראלית.

 

עולים על המטוס ומגשימים את חלום ההורות

בעוד שישראל מתמודדת עם עליה בביקוש לפונדקאות אותה ניתן לראות שחור על לבן בנתונים סטטיסטיים, היתרונות של מימוש ההליך בחו"ל הופכות לשיקול מכריע עבור הורים רבים. הזכות להורות תשמח לסייע לכל אחד מכם, עם מומחיות ותמיכה ביציאה לדרך במסע הפונדקאות מעבר לים. שיתוף הפעולה עם סוכנות מקצועית מבטיח דרך חלקה וברורה, גם בסביבה זרה. זה הרגע שלכם להגשים את חלום ההורות, ולשתף פעולה!

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: