מה נדרש כדי להיות אם פונדקאית? כל מה שצריך לדעת

משמעות התפקיד של אם פונדקאית מתבססת על חמלת אין קץ, עם רצון עמוק להעניק לצד השני את המתנה הגדולה מכולן, שהיא ההורות והקמת המשפחה. המסע הזה מצריך מציאת כלים רגשיים ופיזיים שיעזרו לכן להביא ילדים חדשים לעולם, עבור אלה שלרוע המזל לא מסוגלים. המעשה האצילי הזה, שחורג מעבר לכל מחווה, מאפשר לגלגל החיים להמשיך ולהתקדם.
כיום במדינת ישראל ישנן אימהות פונדקאיות שמעניקות שירות זה עבור אלה שנבצר מהם להגשים את חלום ההורות בעצמם, והן עוזרות ללא מעט הורים עתידיים להקים משפחה חדשה. האם הפונדקאית בישראל, בדומה למקומות רבים בעולם, נדרשת לעמוד בכמה תנאים שמבטיחים הליך בטוח והוגן עבור שני הצדדים. בכתבה הבאה נציג אותם, ונסביר לכן איך ניתן להפוך לאם פונדקאית במדינת ישראל.

מה נדרש כדי להיות אם פונדקאית?

מבטח החוצה: פרספקטיבה גלובלית על פונדקאות

רגע לפני שאנחנו מתעמקים בפרטי הפונדקאות בישראל, חשוב להכיר בכך שאמהות פונדקאיות ממלאות תפקיד משמעותי ברחבי העולם. מדובר על הליך חוצה גבולות, שבו נשים נושאות הריון עבור הורים אחרים. המסע הזה מתבסס על אמון ואמפתיה, בכל מקום ברחבי כדור הארץ, משום שהוא מאפשר לנו להביא חיים חדשים לעולם.
חשוב לזכור שמושג הפונדקאות לא מוגבל למדינה או תרבות אחת. זה הליך אוניברסלי שמתרחש באינספור מקומות. הוא מתבסס על חיבור אנושי, לרוב בין אנשים זרים, ששמים את מירב מאמציהם בהגשמת חלום ההורות. בכל מדינה הפונדקאית היא דמות חשובה מאין כמותה, עבור כל מי שלצערנו לא מצליח להביא ילדים.

 

להיות אם פונדקאית בישראל: מה זה אומר?

הפונדקאות בישראל מעוגנת מבחינה חוקית וכפופה ל“חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו – 1996”. החוק הזה יצר עם השנים מסגרת משפטית יציבה סביב הליך הפונדקאות. הוא מדגיש את מורכבות המסע, ולוקח בחשבון את האינטרסים והאחריות של כל הצדדים המעורבים: ההורים המיועדים, המדינה וכמובן שהאם הפונדקאית. החוק מגן עליה, ומבטיח שבשום שלב היא לא תנוצל לרעה או תיפגע.

 

הקריטריונים של משרד הבריאות: איך הופכים לפונדקאית בישראל

1. גיל: אמהות פונדקאיות בישראל חייבות להיות בין הגילים 22 עד 38. טווח זה נבחר בקפידה כדי להבטיח שהפונדקאית מוכנה פיזית ורגשית למסע.

2. בריאות גופנית ונפשית: האם הפונדקאית חייבת להיות במצב בריאותי טוב, הן מבינה פיזית והן מבחינה נפשית. המוכנות שלה היא בעלת חשיבות עליונה, שכן הפונדקאות יכולה להיות מאתגרת רגשית.

3. היסטורית לידות קודמת: המועמדת יכולה לשמש כאם פונדקאית רק אם עברה לידה אחת לפחות, ורק אם עברה לידה קיסרית אחת בלבד. קריטריון זה נקבע כדי למזער את הסיכונים הכרוכים בניתוחים קיסריים מרובים (כמובן שאם היא לא עברה בכלל לידה קיסרית השיקול הזה לא רלוונטי).

4. פעולה מרצון חופשי ונכונות לשתף פעולה: מעל הכל, האם הפונדקאית חייבת לבחור מרצון לצאת למסע הזה. עליה להביע נכונות לשיתוף פעולה, וההחלטה שלה חייבת להיות נקיה מאינטרסים זרים.

 

לצאת למסע של נתינה מכל הלב

הבחירה האם להיות אם פונדקאית מצריכה לא מעט שיקול דעת. הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות הישראלי מבטיחים שהתהליך יתבצע בחמלה, תוך הקפדה מרבית של כל המעורבים על מספר תנאים הכרחיים. חוקי הפונדקאות והתקנות משקפים את מחויבותה של המדינה להקל על חלום ההורות, תוך הבטחת זכויות האם שבחרה לשתף פעולה. ומעל הכל, עלינו לזכרו בכל עת שההפיכה של כל אישה לאם פונדקאית היא מתנה עצומה שמשנה את חייהם של רבים ויש להעריך זאת.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: