כל מה שרציתם לדעת על תהליך השבחת זרע

הליך השבחת זרע מהווה חלק מטיפולי פוריות אצל לא מעט זוגות שמתקשים להביא ילדים לעולם. הליך זה יקבע בהתאם לכמה גורמים. חשוב מאוד להתכונן מראש להליך ולדעת מה בדיוק הוא כולל, בכדי להגיע אליו כמה שיותר מוכנים.

פונדקאות

תהליך השבחת זרע- במה בעצם מדובר?

השבחת זרע רלוונטית עבור זוגות שאינם מצליחים להיכנס להריון בשל ספירת זרע נמוכה של בן הזוג. כמו כן, מדובר על הליך הרלוונטי עבור זוגות שעונים על הגדרת אי פריון ללא הסבר ואף לזוגות חד מיניים.

איכות הזרע של הגבר נקבעת בהתאם לשלושה פרמטרים חשובים:

  1. ריכוז הזרע שצריך להכיל בין בין 15 ל20 מיליון זירעונים במיליליטר בכדי להיות תקין. ירידה בריכוז הזרע יכולה לגרם כתוצאה מגורמים שונים כגון: שינויים גנטיים, בעיות הורמונליות ועוד.
  2. תנועתיות – תנועתיות תקינה של זרע באה לידי ביטוי ב40-50 אחוזים של תנועת זירעונים תקינה. אם תנועת הזירעונים קטנה מ32 אחוזים, יתכן מאוד כי הזוג יסבול מבעיות פריון בשל בעיה הנוגעת לזרע. התנועתיות של הזרע יכולה לרדת מסיבות שונות כגון: זיהומים או הימנעות משפיכה לפרק זמן ארוך.
  3. צורת התאים – מורפולוגיה, הידועה גם כצורת התאים מהווה את הפרמטר שהכי קשה להעריך כיום. קיימות שיטות שונות לצורך הערכת צורת התאים של הזרע, אך התוצאות המתקבלות אינן אחידות.

התהליך הוא בעצם תהליך שמטרתו היא לשפר את תאי הזרע בכל אחד מהפרמטרים שבהם הוא נחשב לפחות איכותי. לצורך השבחת הזרע על הגבר לפלוט זרע לתוך כוסית ולהביא את הדגימה תוך חצי שעה מרגע פליטת הזרע למעבדה ייעודית. בשלב הראשון תבדק איכות הזרע בהתאם לשלושת הפרמטרים שהוזכרו לעיל ובהמשך, הזרע יועבר למסננת ביוכימית אשר תסנן את הגורמים הזרעים הפחות טובים. בסופו של תהליך מתקבלים הזרעים המהירים בריכוז הגבוה ביותר.

 

האם כל אחד יכול לעבור השבחת זרע?

השבחת זרע רלוונטית בעיקר עבור גברים עם ספירת זרע נמוכה אשר באה לידי ביטוי באחד מהפרמטרים שהוזכרו לעיל הנוגעים לאיכות הזרע. ניתן לבצע את ההליך במעבדות שונות.

 

אחוזי הצלחה

בהליך זה, יש לשלב הזרעה מלאכותית. כלומר, הזרע שעבר השבחה.

שיעור ההצלחה להשגת הריון יהיה בין 15 ל25 אחוזים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שהנתונים ישתנו בהתאם למרכיבים נוספים כגון: גיל האישה, נתוני הזרע ההתחלתיים ועוד.

במידה ויש זכאות לביצוע השבחת זרע, חשוב מאוד לבצע את ההליך במעבדה מקצועית ומנוסה בתחום זה וזאת בכדי שהתוצאות שיתקבלו בהליך ההשבחה, יהיו טובות ומאוד והסיכויים להשיג הריון לאחר הליך זה, יהיו גבוהים.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: