טיפולי פוריות: כל מה שאת צריכה לדעת רגע לפני התהליך

מלמדים אותנו כבר מגיל צעיר, על התהליך הקל והפשוט של כניסה להריון וברוב המקרים יותר על הסכנות ואמצעי המניעה מאשר האפשרות הזו שנקראת 'בעיות פוריות'. כעת הגיע הזמן, שכולם יכירו את המושג ואת מגוון האפשרויות והמסלולים, העומדים לרשות אותם זוגות שלא מצליחים לעבור את תהליך ההריון באופן טבעי. אז רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך, הכנו לכם מאמר עם כל מה שאתם חייבים לדעת.

מהם טיפולי פוריות?

ישנו אחוז די גבוה של זוגות, אשר מגיעים לרגע המרגש בחייהם ולא מצליחים לעבור אותו בבטחה ובאופן המושלם והטבעי. כמובן שאנחנו מדברים על תהליך ההריון ועל הגשמת החלום של זוגות לילד משלהם. ישנם מקרים בהם זוגות מנסים במשך תקופה ארוכה להיכנס להריון, אך ללא הצלחה, ויכולות להיות לכך גם מספר סיבות והתסכול רק גובר עם הזמן. 

טיפולי פוריות זו שיטה שנחשבת לבין המוצלחות ביותר לכניסה להריון, כאשר זה לא מצליח בדרך הטבעית. מדובר בסדרת טיפולים רפואיים, אשר נועדה לשפר את הסיכוי לכניסה להריון, זאת על ידי ליווי רפואי מקצועי ומעקב צמוד עד להגעה לתוצאה שלה הזוג מצפה. 

בישראל מגבלת הגיל המקסימלית של האישה לטיפולי פוריות היא 45. באירופה ובאוקראינה בפרט כל תחום הפוריות הוא מהמתקדמים בעולם והרפואה שם בעלת ניסיון עשיר ומקצועי ביותר בטיפולי פוריות. 

שיטת הטיפול המתקדמת ביותר 

ישנם סוגים שונים של טיפולי פוריות, עם זאת חשוב להכיר טוב את המסלולים המוצעים לכם ובעיקר את כל אותן שיטות. שיטת טיפול הפוריות הנפוצה ביותר כיום, היא על ידי הפריה חוץ גופית (IVF), בה גם משתמשים במרפאות המתקדמות באוקראינה ואחוזי ההצלחה הם גבוהים. 

הפריה חוץ גופית (IVF) – חשוב להדגיש כי שיטה זו היא אומנם המתקדמת ביותר, אך מגיעים אליה רק לאחר אבחון ברור כי יש בעיה של אי פריון אצל הזוג וטיפולי פוריות עבור כניסה להריון באופן "טבעי", לא צלחו מספר פעמים. גם במקרה בו האישה נמצאת כבר מעל לגיל 39, ההמלצה תהיה ישירות מסלול ההפריה החוץ גופית, זאת בעקבות הנתונים הנמוכים לכניסה להריון תקין בגיל הזה אצל נשים. 

במקרה של הליך פונדקאות, הזוג עובר סדרת טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) נעשים במטרה לייצר אוברים. זאת אומרת שההפריה אשר מגיעה מזוג ההורים המיועדים, עוברת אל הפונדקאית וזאת על ידי תהליך זהיר ומקצועי של צוות רופאים מומחים באוקראינה. תהליך זה כמובן מתקשר לשני הצדדים, גם לאישה וגם כן לגבר, הזוגות עוברים את המסלול יחדיו וצריכים לעשות זאת בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הרפואיים. 

הגורמים שעלולים להזיק לפוריות 

בעיקר כאשר זה מגיע אל נשים, רמת הפוריות יורדת באופן טבעי עם השנים וכבר בגילים יחסית מוקדמים. עם זאת, ישנם גורמים נוספים הקשורים לניהול אורח החיים שלנו, אשר יכולים להשפיע על רמת הפוריות אצל האישה וגם אצל הגבר, ואתם יכולים להימנע מהם כבר מעכשיו: 

עישון ואלכוהול – מחקרים כבר הוכיחו בעבר כי עישון גורם לבעיות פוריות אצל גברים, אך עם זאת גם אצל האישה זה יכול לגרום נזק לא קל. כאשר אישה מעשנת, יכולה להיווצר אצלה אי אספקת דם לרירית הרחם וכך יש סיכוי נמוך יותר לקליטת הביצית. גם אלכוהול נכנס כאן, שתייה מרובה של אלכוהול יכולה לגרום לסיכון מוגבר בהפרעות הביוץ אצל האישה. 

קפאין – אפשר לומר כי רובנו המוחלט חי מקפה לקפה, ואין בכך שום דבר רע בהכרח, כל עוד אנחנו שומרים על כמות מידתית נורמלית של צריכת קפה (לדוגמא, שתי כוסות קפה ביום). צריכה מוגזמת של קפאין עלולה לגרום לנזק בפוריות האישה, חשוב לשים לב כי קפאין לא נמצא רק בקפה, גם בקולה, תה, שוקולדים ועוד. 

תזונה ומשקל – יש כאן למטבע שני צדדים, זאת מכיוון שגם עודף משקל משמעותי ואכילה לא בריאה עלולים לפגוע משמעותית בתהליך הביוץ אצל האישה ולפעמים גם במחזור החודשי. מצד שני, גם פעילות גופנית מאומצת וירידה ניכרת במשקל (לרמה של תת משקל), הם גורם נוסף לבעיות ביוץ אצל האישה. על כן, יש לשמור על משקל סדיר ותזונה בריאה. 

למי הטיפול מתאים? 

אם אתם כבר תקופה ארוכה ובמשך כמה שנים, מנסים להיכנס להריון וכבר עברתם כמה טיפולי פוריות שלא צלחו בעבר, הגעתם למקום הנכון ביותר להגשמת החלום. כמובן שמעבר לכך, בגלל המשמעות של התהליך והבירוקרטיה, ישנם עוד כמה דגשים נוספים שעליכם לעמוד בהם על מנת להתחיל. 

בארץ וגם באוקראינה על פי חוק, ישנו גיל מסוים ממנו כבר לא ניתן לבצע טיפול פוריות מתקדם בגלל הסכנה שבדבר. גם מצבה הרפואי של האישה הוא חשוב, טיפולי פוריות הם דבר לא פשוט ולעיתים אף מהווים חוויה מטלטלת עבור האישה, לכן ישנם תנאים רפואיים בהם היא צריכה לעמוד וגם הגבר צריך לעבור מספר בדיקות. 

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: