הערכות לפונדקאות בחו"ל

פונדקאות היא תהליך שמאפשר לזוג שאיננו מצליח להיכנס להריון, להביא ילד לעולם.  ניתן לעבור אותו בישראל או במדינות מסוימות מעבר לים. מדובר על הליך מורכב, אינטנסיבי, ממושך וכמובן שהוא כרוך גם באי ודאות רבה ורגשות מעורבים. בין אם בחרתם לעבור אותו בישראל ובין אם בחרתם לעבור אותו בחו"ל, חשוב מאוד שתזכרו שעל אף שהבירוקרטיה וההכנות הטכניות העומדות על הפרק לקראתו  הן רבות, אסור לנטוש את הצד הרגשי הכרוך בו ובד בבד לתהליכים הבירוקרטיים, יש לעסוק בממד הרגשי האישי של כל אחד מבני הזוג בפני עצמו ושלהם כזוג.

פונדקאות בחו''ל

כיצד תערכו בצורה נכונה להליך פונדקאות?

כאמור, פונדקאות מהווה תהליך גדול וחשוב שמטרתו היא להעניק לזוגות שאינם מצליחים להביא ילדים משלהם בצורה הטבעית והרגילה, לעשות זאת באמצעות אם פונדקאית שהתגייסה והתנדבה למשימה.

בכדי להתחיל תהליך פונדקאות בישראל יש להגיש בקשה מסודרת לוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. בהתאם לחוק בישראל ההורים המיועדים והאם הפונדקאית חייבים לעבור אבחון פסיכולוגי מעבר לבדיקות הרפואיות שהם עוברים. מדובר על חלק בסיסי ובלתי נפרד מהליך פונדקאות והאבחון נעשה על ידי פסיכולוג קליני בעל ותק והניסיון. מטרתה של הערכה זאת היא להעריך את התכונות הרצויות של ההורים המיועדים והאם הפונדקאית ולוודא את ההתאמה שלהם.

אם החלטתם ללכת על פונדקאות בחו"ל, חשוב מאוד שתדאגו להיבט של הליווי הרגשי. זוגות רבים כאמור מוצאים את עצמם טובעים בבירוקרטיה העומדת על הפרק, ולא משקיעים בפן הרגשי. לא פעם הם מוצאים את עצמם עמוק בתוך התהליך ללא כלים או יכולת כלשהי להתמודד עם כל מה שעובר עליהם וכל מה שעתיד להיות בסוף הדרך. לכן, חשוב מראש לבחור בליווי של מרכז שמטרתו היא לסייע לכם הן מבחינה בירוקרטית וטכנית עם כל מה שקשור להליך פונדקאות בחו"ל והן,  ללוות אתכם מבחינה רגשית. הליווי צריך להתבצע על ידי אנשי המקצוע המתאימים, בעלי ותק וניסיון בתחום ליווי רגשי ופסיכולוגי בכל מה שקשור לתחום.

הערכות רגשית לקראת הליך פונדקאות בחו"ל

בהליך פונדקאות בחו"ל, אין צורך שההורים המיועדים או הפונדקאית יעברו אבחון פסיכולוגי, יחד עם זאת, גם פונדקאות בחו"ל דורשת הערכות טכנית והערכות רגשית. חשוב שבני הזוג יהיו מודעים ראשית כל לכל השלבים בתהליך הזה, שלב אחר שלב,, על מנת שיהיה להם את הידע שיעניק להם תחושת ביטחון. כמו כן, יש צורך שהם יקבלו תמיכה רגשית ונפשית שמטרתה היא להכין אותם לקראת התהליך עצמו, לקראת ההתמודדות עם פונדקאית שלא דוברת את שפתם, התמודדות עם הסיטואציה כולה שמתרחשת בארץ זרה ובכלל, התמודדות עם הפחדים, החששות שלהם והשלב החדש והמרגש העומד על הפרק מיד כאשר הפונדקאית מגיעה לשלב הלידה שבו היא מוסרת בעצם לבני הזוג, את התינוק שלהם.

הבחירה בליווי של חברה מנוסה ומקצועית בתחום פונדקאות בחו"ל, כוללת בין היתר גם תמיכה רגשית נפשית של בני הזוג טרם התהליך ובכל שלב בו.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: