הזווית הרגשית: ההיבטים הפסיכולוגיים של הפונדקאות

לא מעט מילים נכתבו על הקשיים הטכניים שקשורים לפונדקאות. השיקולים הכלכליים, היעדר ההיצע, הביקוש העצום והמכשולים הבירוקרטיים כבר נדונו לעומק, אפילו באתר שלנו. אך לעיתים קרובות נדמה שהזווית הרגשית לתחום, והראייה הפסיכולוגית, נזנחים בלחץ הזמן והעומס שההליך מכניס לחיינו.

היציאה למסע הפונדקאות לוקחת אותנו לטריטוריות חדשות ולא מוכרות, הן מבחינה טכנית ובעיקר – מבחינה רגשית. הורים מלאי תקווה שיוצאים לדרך החדשה מגלים עד מהרה שלמרות האופטימיות והשמחה, המעמסה הנפשית יכולה להיות מאתגרת וקשוחה. הכרת ההיבטים הפסיכולוגיים הנפוצים בתחום תסייע לכם להתמודד באופן טוב יותר עם אותם תרחישים וקשיים, ועל כך תרחיב הכתבה הבאה.

ההיבטים הפסיכולוגיים של הפונדקאות

היציאה למסע הפונדקאות: מאמץ רגשי קשה, אך לא בלתי אפשרי

הבחירה האם לצאת לדרך של מסע הפונדקאות היא הרבה יותר מאשר החלטה של רגע. לא מעט זוגות מתחבטים בשאלה זו במשך זמן רב, כשהם בוחנים את הקשיים השונים שעלולים לצוץ עקב מורכבות ההליך. דרוש שינוי רגשי מנטלי עמוק של שני בני הזוג, עם בחינה מוקפדת של הצרכים, המגבלות והרצונות של כל אחד מהצדדים – ההורים המיועדים וכמובן שגם האם הפונדקאית.

לכן, אותם אבות ואימהות לעתיד מוצאים את עצמם מתמודדים עם בליל ועומס מורכב של תחושות חדשות, ובעוד שחלקן נעימות, חלק מהן קשות ופחות נעימות. המעמסה הרגשית יכולה להיות לעיתים קשה מנשוא, אך ההכרה בה היא הצעד הראשון להתמודדות חכמה יותר עם אותם אתגרים פסיכולוגיים שעלולים לצוץ בזמן תהליך הפונדקאות.

פחד מהלא נודע

אחד האתגרים הפסיכולוגיים העיקריים איתם מתמודדים לא מעט הורים לעתיד שבוחרים בדרך הפונדקאות הוא הפחד מהלא נודע. זוכרים את היום הראשון בבית הספר? את הגיוס לצבא? את החתונה? כולם לרוב מלווים בחששות מגוונים, וטבעיים כמובן. וכך גם כאן – חוסר הוודאות, יחד עם אינספור הגורמים השונים המעורבים בהליך, יכולים לעורר תחושות של בהלה ואי נחת. זכרו שמדובר בפחד טבעי, ושאין סיבה לחשוש יותר מדי מהעתיד.

האם אני אוהב את הילד החדש שלי?

טוב, זהו פחד שלא כל כך אוהבים לדבר עליו, אבל כמעט ואין הורה שלא נתקל בו. מדובר על חשש ספציפי, ששוב – גם הוא טבעי לחלוטין. התרחיש הזה גורם לנו לתהות האם נאהב את הילד החדש שלנו, שבא לעולם בעזרת הפונדקאות. אז קודם כל, חשוב לנו להבהיר שזה בסדר גמור לפחד מהולדת הילד החדש, לרבות אם הוא הגיע לעולם במסגרת שיתוף פעולה עם פונדקאית.

שנית, זכרו שלאהבה אין באמת גבולות, ושהנסיבות המיוחדות בהן הילד החדש שלכם נולד כלל לא צריכות להפחית את מידת אהבתכם אליו. ובכל אופן – דברו על כך עם בן או בת זוג, ואולי אפילו עם דמות מקצועית כמו פסיכולוג או יועץ זוגי-משפחתי. אנחנו בטוחים שזה רק יעזור לכם.

פחד מהתמודדות עם אתגרים מגוונים מתחום הפונדקאות

קושי נוסף מתרכז סביב הפחד מהמפגש עם אתגרים שקשורים לפונדקאות עצמה. הציפייה למכשולים הפוטנציאליים, בין אם הם משפטיים, רפואיים או רגשיים, יכולה ליצור תחושת חרדה שתשבש משמעותית את שגרת היום יום שלכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם קושי פסיכולוגי זה תהיה ללמוד לעומק כמה שאפשר על ההליך עצמו, הדרישות השונות והשלבים שבדרך. וכמו שסטודנט בשנה א' באוניברסיטה חושש מהמבחן הראשון ובצדק (אך מהר מאוד מבין שהמציאות הרבה יותר פשוטה), כך גם הפחד שלכם טבעי לחלוטין בהקשר זה.

התמיכה המקיפה של הזכות להורות

המפתח להתמודדות מוצלחת עם חששות וקשיים פסיכולוגיים שקשורים למסע הפונדקאות מתחיל בהכרה ולמידה שלהם. כך תוכלו לצלוח בבטחה את אתגרי ההליך השונים, שעשויים להיראות מפחידים במבט ראשון, שבהמשך יתבררו כקלים להתמודדות והכלה. ובכל אופן, זכרו בכל עת שסוכנות הזכות להורות נמצאת כאן עבורכם. עם אנשי מקצועי מנוסים ושפע של משאבים, כלים מתקדמים ושיטות פורצות דרך, סייענו לאינספור הורים מיועדים לצלוח את הליך הפונדקאות בצורה הטובה ביותר.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: