פונדקאות תאומים – התהליך והסיכונים

הליך הפונדקאות, הפך לנפוץ יותר עם השנים בקרב זוגות נשואים אשר לא מצליחים להרות באופן טבעי. טיפולי הפוריות השונים והתמיכה מהארגונים הרלוונטים, תורמים רבות להעלאת המודעות הסביבתית בארץ לנושא. בעקבות כך, ההליכים הרפואיים גם הם התפתחו משמעותית ולמרות הסיכונים האפשריים, עלה הרצון לפונדקאות תאומים מצד ההורים המיועדים. 

הריון תאומים – איך זה קורה?

הריון מרובה עוברים, תאומים ויותר, יכול לקרות באופן טבעי או בשל התערבות רפואית של טיפולי פוריות. המקרים הנפוצים יותר של הריון תאומים, הם בדרך כלל בעקבות טיפולי פוריות, בהם נעשית הפריה חוץ גופית עם מספר רב של עוברים על מנת להגביר את סיכויי ההריון. בעבר, הריון תאומים בעת הליך פונדקאות, לא היה מומלץ בשל הסיכון הרפואי הגבוה. אך כיום בעקבות ההתקדמות המדעית בתחום הפונדקאות, זו אכן אופציה פתוחה בפני זוגות אשר רוצים בכך. ישנם זוגות רבים המגיעים להליך הפונדקאות, לאחר שנים של ניסיונות להריון טבעי או בעזרת טיפולים שונים. בעקבות כך, גובר הרצון מצד ההורים המיועדים לתאומים, בחלק מהמקרים על מנת לסיים את התהליך בפעם אחת עם שני אחים שיגדלו יחד או בשל גילם המבוגר והרצון ליותר מילד אחד בחייהם.

עלייה בהוצאות ובסיכונים 

השיעור הגבוה של הריון תאומים בארץ הוא משמח ללא ספק, בעיקר כאשר מדובר על הצלחה בהליך פונדקאות תאומים. ובכל זאת, חשוב לשים דגש ולהבין גם את הסכנות הכרוכות בכך וההוצאות הצפויות. כל אישה אשר נכנסת להריון וברחמה יותר מעובר אחד, צריכה להיות להכיר בסכנות האפשריות.

בהליך פונדקאות, ההסכם הוא שונה כאשר מדובר ברצון של ההורים המיועדים לתאומים. זאת מכיוון שהפונדקאית ככל הנראה, תהיה במעקב צמוד יותר, תצטרך לבצע בדיקות מקיפות נוספות ונמצאת בסיכון למצבים בריאותיים לא פשוטים במהלך ההריון וכך גם העוברים. 

מעקב והתפתחות – המעקב אחר ההריון מתחיל כבר משלב האולטרסאונד, כאשר מזהים באופן ודאי בבדיקה כי אכן יש שני עוברים עם דופק. מכאן שביצוע סקירת מערכות בשלב מוקדם אף הופך ליעיל יותר, זאת על מנת לשלול מומים ובעיות רפואיות שיכולות לפגוע בעוברים בהמשך. 

הפונדקאית חייבת להיות במעקב צמוד מהרגיל על ידי הצוות הרפואי, ובמקרה הצורך לבצע בדיקות נוספות מעבר לבדיקות השגרתיות. ישנו שיעור גבוה למשקל נמוך ובעיות התפתחות בקרב תאומים בהשוואה לעובר אחד ברחם. בעקבות כך, ההתפתחות היא שונה ועלולה לגרום לסיבוכים מסוכנים, אף בהתפתחות המוחית.

הוצאות נוספות – זוגות אשר רוצים בפונדקאות תאומים עם ההבנה של כלל הסיכונים והתהליך, צריכים לדעת כי ייתכן שההוצאות יהיו גם גדולות יותר. זאת מכמה סיבות:

  • בדיקות מיוחדות לפונדקאית והעובר 
  • סיכון גבוהה למצבה הבריאותי של הפונדקאית
  • תקופת החלמה ארוכה מהרגיל
  • אפשרות ללידה קיסרית בהתאם להליך הלידה
  • מעבר לתהליך, הוצאות כפולות במשק הבית (אוכל, בגדים, ריהוט וכד')

כמו כל התהליך, כך גם שלב לידת התאומים הוא קריטי הרבה יותר. זאת בעקבות סיבוכים אפשריים או לידה מוקדמת, ועל כן הצוות הרפואי והמלווה של "הזכות להורות" ערוכים לכל מצב בהתאם.

חשוב לזכור כי הרפואה בארץ ובאוקראינה היא מפותחת מאוד, כך גם אחוזי ההצלחה הם גבוהים בלידות תאומים ומצבם ההתפתחותי הוא תקין ויציב לחלוטין. על ידי הליווי הנכון, תוכלו להיות בטוחים כי החלום למשפחה גדולה, בריאה ומאושרת כבר כאן ויכול להתגשם. לפרטים נוספים ולכל שאלה – צרו איתנו קשר עוד היום.

 

הזכות להורות פונדקאות תאומים - התהליך והסיכונים - הזכות להורות

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: