פונדקאות לעומת אימוץ – מה הם ההבדלים?

כבר שנים רבות בהן ישנה ירידה ניכרת באחוזי האימוץ בארץ, זאת לצד התפתחות הטכנולוגית בארץ ובאירופה, בעיקר בתחום הפונדקאות. הרצון העז של זוגות רבים להפוך להורים, מחזק את הרצון שלהם להרגיש ולדעת כי אכן הילד הוא שלהם גנטית. לכן, ישנם זוגות רבים אשר פונים כיום לפתרון המדהים של הליך הפונדקאות. 

הבירוקרטיה שבדרך 

כאשר זוג מגיע להחלטה כי הם רוצים להביא ילד לעולם, ואין להם את היכולת לעשות זאת באופן טבעי, האפשרות של הליך פונדקאות מהווה פתרון מושלם עבורם על מנת להגשים את חלומם לילד. עם זאת, כאשר מתחילים בתהליך זה, באופן לגיטימי שישנם כמה שלבים שיש לעבור בדרך על מנת להגיע למטרה הסופית בצורה הבטוחה והטובה ביותר. 

כאשר אתם מבצעים את ההליך יחד עם חברה מקצועית עם ניסיון עשיר בתחום הפונדקאות, התהליך עצמו יקח כנראה כמה חודשים תוך תמיכה מלאה וליווי אישי, על מנת שתצליחו להגיע אל המטרה כמה שיותר מהר. לעומת זאת, הבירוקרטיה בעת אימוץ היא ארוכה יותר, הזמן הממוצע של אימוץ תינוק בן פחות משנתיים בישראל, עומד על לפחות חמש שנים. גם כאשר האימוץ מתבצע בחו"ל, הבירוקרטיה עדיין תהיה ארוכה ודי מסובכת. 

ההבדלים בין אימוץ לפונדקאות 

במטרה הסופית בשני המקרים, אתם משיגים את הדבר הנפלא ביותר שחלמתם עליו, אם זה באימוץ או דרך פונדקאות. עם זאת, עדיין ישנו הבדל משמעותי בהחלטה על כך עבור זוגות רבים והדילמה היא לא פשוטה. הבאנו לכם כמה מההבדלים החשובים: 

  • הקשר האישי – כאשר זוג מבצע תהליך אימוץ, עם השנים הקשר האישי לתינוק לחלוטין הופך להיות קרוב מתמיד ומאוד אוהב ומשפחתי, לא משנה באיזה שלב הילד הגיע אליהם. לעומת זאת, בהליך פונדקאות ישנו גם את הקשר הגנטי, ויש הורים שיעדיפו את הידיעה כי הילד נושא את הגנים שלהם. 
  • תהליך ההריון – בניגוד לרוב תהליכי האימוץ, כאשר הזוג עובר הליך פונדקאות יחד עם האם הפונדקאית, יש לו את האפשרות לעבור יחד איתה את כל תהליך ההריון וממש להיות חלק ממנו. במשך אותם תשעה חודשים, ההורים המיועדים יכולים להיות שותפים להתפתחות ההריון ולהיות נוכחים גם ברגעי הלידה. 
  • גיל הילד – לאחר הלידה של האם הפונדקאית, הילד עובר באופן ישיר אל חזקת ההורים. זאת אומרת שהם איתו כבר מיומו הראשון בו הוא יצא לאוויר העולם. לעומת זאת, בתהליך האימוץ, בחלק מהמקרים ההורים המיועדים יקבלו את הילד בגילים שונים, זאת בהתאם לבחירתם. 

אנחנו תומכים לחלוטין בשתי האפשרויות, חשוב לנו להדגיש כמובן את היתרונות והחסרונות של כל הליך ואת הפתרונות השונים שיוענקו לכם בכל תהליך בו תבחרו. המטרה שלנו, היא שתוכלו להגשים את החלום הגדול שלכם לילד על ידי ליווי מקצועי ובטוח עד לתוצאה הסופית וגם אחרי.

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: