פונדקאות אלטרואיסטית – האם היא עדיין קיימת?

ברוב התרבויות המתקדמות בעולם, יש מספיק הבנה ופתיחות לנושא הפונדקאות, כדי להבין, שפונדקאית מתוך בחירה, יש בה כנראה אלטרואיזם במידה מסוימת – היכולת לעשות מעשה גדול עבור אחרים, למרות שהתמורה היא לעיתים סמלית ולעיתים משתלמת.

אבל איך אפשר לקרוא לאישה פונדקאית "אלטרואיסטית" אם היא מקבלת תשלום? למה בדיוק הכוונה והאם באמת נעלם האלטרואיזם מהעולם?

דם תבורי

הליך פונדקאות מלא

הליך פונדקאות מלא, הוא ההליך המקובל והחוקי ברוב מדינות העולם: הכוונה היא שהפונדקאית נושאת ברחמה עובר, שאינו קשור אליה גנטית כלל. הביצית נלקחה מהאם, שאינה יכולה להרות בעצמה, או מתורמת, שאינה הפונדקאית והזרע נלקח מהאב, או מתורם.

מרבית המדינות המאפשרות הליכי פונדקאות חוקיים, מאפשרות לנשים הפונדקאיות לקבל תשלום עבור השירות.

במדינה כמו אוקראינה למשל, הדבר מאפשר לזוגות המעוניינים להפוך להורים, למצוא בקלות יחסית, אישה שתישא את התינוק ברחמה במקומם ואף לבחור מתוך מאגר גדול של נשים בריאות ומתאימות לפי כל הקריטריונים הרלוונטיים.

 

כיצד הדבר מתבצע, הלכה למעשה?

הליך פונדקאות בחו"ל עם "הזכות להורות" צועד אתכם יד ביד עד שתהפכו להורים.

צוות המשרד פועל מתוך רגישות והבנה לסיטואציה המיוחדת. החל מפגישת הייעוץ ולאורך כל הדרך, הצוות מלווה את ההורים לעתיד באופן מלא ומסור.

איתור פונדקאית מתאימה מתבצע לפי הקריטריונים שהגדירו ההורים לעתיד וכן לפי הקריטריונים המחמירים שנקבעו באוקראינה, ביניהם בריאותה הגופנית והנפשית של הפונדקאית, היותה אמא לילד בריא אחד לפחות ועוד.

במידת הצורך, צוות "הזכות להורות" מאתר גם תורמת ביצית מתאימה.

ההורים לעתיד מגיעים לאוקראינה, עם ליווי של צוות המשרד, כדי לחתום על הסכמים רלוונטיים, לבצע מספר בדיקות רפואיות ולהתכונן להמשך ההליך.

עם שובם לישראל, מקבלים ההורים לעתיד דיווחים שוטפים על התקדמות ההריון, מהמרפאה באוקראינה. זאת בעוד עורכי הדין של המשרד – בישראל ובאוקראינה – מכינים את האישורים והתצהירים הנדרשים ושומרים על זכויותיהם המשפטיות.

לקראת הלידה, חוזרים ההורים לאוקראינה, הפעם כדי לשוב הביתה עם תינוק משלהם. גם בשלב זה הם מקבלים ליווי מלא ומקיף מצוות המשרד, הנמצא בשטח כל העת.

לבסוף, מבטיחים עורכי הדין של המשרד, שכל האישורים הדרושים מוכנים וחתומים, כדי שההורים המאושרים יוכלו לחזור לישראל עם התינוק, כמשפחה שלמה ובריאה.

ילדה לצד אמא הריונית

אלטרואיסטית או לא?

כאשר מדברים על פונדקאות אלטרואיסטית, מתכוונים לרוב לכך, שהאישה הפונדקאית לא קיבלה תשלום עבור השירות שלה.

האם מדובר בפעולה אלטרואיסטית, גם כשהיא בתשלום? תלוי את מי שואלים.

אנחנו חושבים כי התמסרות מלאה לתהליך כה אישי ועמוק, למרות שהיא מתוגמלת בתשלום נאה, היא סוג של אלטרואיזם וגאים להיות אלה שזוכים ללוות אינספור זוגות בדרך להגשמת החלום להפוך להורים.

 

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: