מהי ההשפעה על הגנטיקה של העובר בתהליך פונדקאות?

הגנטיקה שלנו היא ענף כל כך רחב ומסובך, והמחקרים הגנטיים רק מתפתחים עם השנים. כך גם הרצון העז של החוקרים והמומחים הגדולים ביותר בעולם, לדעת כמה שיותר על גוף האדם וההשפעות הגנטיות שלו. זה יכול להוביל לפיצוח השאלות הקשות ביותר ואף לעתיד טוב יותר? אנחנו מקווים. אך כעת נתמקד בשאלה אחת פשוטה, אשר עולה באופן טבעי בקרב זוגות המגיעים אל הליך פונדקאות, האם הגנטיקה של העובר עלולה להשתנות במהלך ההיריון? התשובה המלאה כאן במאמר שלפניכם. 

מהי בעצם גנטיקה? 

אנחנו מניחים שיצא לכם לא פעם להבחין או אף לחוות בעצמכם, מקרה בו לזוג הורים בעלי שיער כהה ועיניים חומות, נולד ילד בעל שיער בהיר ועיניים כחולות. היתכן? איך זה הגיוני? ובכן, נפלאות הגנטיקה. בהסבר פשוט, מספיק ששני דורות אחורה למישהו במשפחה היו עיניים כחולות, והילד שלכם נהנה מכך כיום. 

ובהסבר יותר מדעי ורחב, הגנטיקה היא בעצם ענף במדעי החיים העוסק במחקר של גנים, תורשה ונחשבת בעיקר לתחום בתוך ענף הביולוגיה שעוסק במדעי הטבע. בנוסף, ישנו קשר הדוק כיום בין גנטיקה למערכות מידע. 

גוף האדם מורכב ממיליארדי תאים, ניתן לדמיין כל תא כאבן יסוד בגופנו ובעצם אצל כל יצור חי, כל תא כזה מכיל חומר שנקרא דנ"א המכריע על תפקוד והתפתחות הגוף שלנו. בתוך אותו דנ"א, נמצאים הכרומוזומים שחלקם הם בעצם אותם גנים הנושאים מידע תורשתי, אשר קובע לבסוף את הנתונים והמאפיינים של כל אחד. שילוב מספר הכרומוזומים המגיעים מהאם ומהאב, הם אלו אשר יוצרים את הגנום הסופי של העובר.

שלבי ההפרייה בהליך פונדקאות 

על מנת להסביר באופן ברור את התוצאה הגנטית בעת הליך פונדקאות, נרחיב לכם על השלבים בתהליך בו זוג מגיע אלינו על מנת לבצע הפרייה חוץ גופית:

  • תרופות – בתחילת תהליך ההפרייה החוץ גופית, על מנת לעלות את אחוזי ההצלחה ולשאוב יותר ביציות בכל טיפול, על האישה ליטול תרופה לגירוי שחלתי. זאת במטרה שתוכל להפיק מספר רב יותר של זקיקים, וכך ליצור יותר ביציות אשר יהיו בשלות בו זמנית.
  • שאיבת הביציות – לאחר שבוצעו כל הבדיקות, והתוצאות הראו כי הביציות בשלות ומוכנות, ניתן לבצע שאיבת ביציות. תהליך זה קורה בחדר ניתוח תחת הרדמה כללית קצרה ועל ידי רופא מומחה, כאשר בעזרת כיוון של מכשיר אולטרסאונד, מוחדרת מחט מיוחדת אל השחלה דרך הנרתיק. כאשר המחט דוקרת את הזקיק בשחלה, היא שואבת את הנוזל המכיל את הביציות לתוך מבחנה מיוחדת.
  • הפרייה במעבדה – ביום של שאיבת הביציות, הגבר מתבקש להטיל את זרעו בכלי סטרילי, אשר לאחר מכן עובר גם כאן אל המעבדה לשם תהליך הפרדה ובדיקה. הביציות שנבחרו לאחר שאיבה, יופרו על ידי הזרע בתהליך הרגיל בו מוסיפים אותו לביצית בצלוחית עם נוזל מיוחד או בעזרת שיטה טכנולוגית מתקדמת הנקראת מיקרומניפולציה, בה  מחדירים לכל ביצית, תא זרע אחד.  

לאחר כל הבדיקות הרצויות, והצלחת תהליך ההפרייה אשר יצר לבסוף עובר, בזמן הרצוי והנכון, משתילים את העובר ברחם האם הפונדקאית. ולמה אנחנו מספרים לכם על התהליך כאן? על מנת שתזכרו כי העובר אשר מוחדר אל רחם הפונדקאית, הוא תוצר של הגנים שלכם. 

בכל זאת, לאם הפונדקאית כמובן יש כאן תפקיד מכריע בנשיאת העובר במשך כל אותם החודשים, זאת מכיוון שהעובר מתפתח ברחמה ואורח חייה הבריא ושמירת ההיריון חשובים כאן. אך עדיין אין כאן שום השפעה גנטית, העובר הוא תוצר של תהליך ההפרייה שנוצר מהביציות של האם וזרע האב, לכן הדנ"א והגנטיקה שייכת להם בלבד. 

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: