הגורמים והסיבות לבעיית אי פוריות אצל נשים וגברים

בעיות אי פריון הם דבר לא פשוט כלל, אף אחד לא רוצה להגיע למצב זה ומעבר לבעיה עצמה, לפעמים ההשפעה הרגשית והמנטלית היא אף גבוהה יותר על שני המינים. הניסיון להיכנס להריון יכול לקחת לפעמים שנים וברוב המקרים לפחות שנה, התהליך הארוך הוא מתיש וכשזה מגיע עם חוסר הצלחה זה אף קשה יותר. אז איך בכלל מגיעים למצב של אי פריון? וכיצד זה משפיע על נשים וגברים בנפרד? כל התשובות במאמר שכאן לפניכם. 

מה זה אומר אי פוריות?

אבחנה של אי-פוריות אצל נשים וגברים, נעשית לאחר ניסיון ממושך של לפחות שנה להיכנס להריון וזה לא צלח כלל. חשוב לציין כי מקרה של אי פוריות הוא רק במקרים טבעיים בלבד, כלומר שהזוג ניסה במשך תקופה ארוכה להיכנס להריון באופן טבעי ללא הצלחה. על פי הנתונים לפחות 10% מן הזוגות סובלים מבעיות אי פוריות.

ישנן מגוון סיבות אשר עלולות ליצור את בעיית אי הפריון בקרב שני המינים, בערך כ-50% מהמקרים הם בגלל האישה וכך גם בגלל הגבר ולא תמיד גם ניתן לדעת באופן ברור מה הגורם לבעיית הפריון.

 

אי פריון אצל נשים

הגורמים השכיחים ביותר לאי פריון בקרב נשים:

בעיות ביוץ – ישנם מספרים מקרים העלולים להשפיע על ביוץ האישה, הנפוץ ביותר הוא תסמונת השחלות הפוליציסטיות. ניתן לזהות את התסמונת על ידי אי סדירות במחזור החודשי, ועוד. ישנן גן מחלות שונות אשר משפיעות על הביוץ כמו מחלות אנדוקריניות שונות, שהן גורמות להפרשה מוגברת של הורמון הקורטיזול.

גיל האישה – בשונה מגבר, לאישה יש סוג של שעון ביולוגי אשר מונע ממנה בשלב מסויים להרות. מספר הביציות יורד משמעותית אצל האישה עם השנים, כך שבגיל 45 הסיכויים שלה להיכנס להריון כבר כמעט בלתי אפשריים. 

בעיות ברחם – ישנם מקרים בהם לאישה נוצרות בעיות ברחם אשר יכולות להפריע לתהליך הכניסה להריון, אם זה מומים מולדים ברחם, ניתוחים שבוצעו בעבר והשפיעו על הרחם, מחלות ברחם ועוד. בעיות ברחם בעצם מונעות מן הזרע להגיע אל הביצית ומשם לחצוצרה.

אי פריון אצל גברים

הגורמים השכיחים ביותר לאי פריון בקרב גברים:

טסטוסטרון נמוך – בעיות הורמונליות אצל הגבר הן די נפוצות, וכאשר ישנו מקרה בו רמת הטסטוסטרון היא מאוד נמוכה אצל הגבר, זה מקשה משמעותית על יצירה והבשלה של תאי זרע. 

בעיה מולדת – מומים גנטים וספירת זרע נמוכה בעקבות אשך טמיר, הם מקרים בהם נוצרות הפרעות שונות אשר משפיעות על פוריות הגבר. 

השפעה חיצונית – פגיעה באיכות הזרע יכולה להיווצר גם בעקבות אורח חיים לא בריא, אם זה בגלל צריכת סמים, שתיית אלכוהול מופרזת, שימוש בתרופות מסוימות, כל אלה ועוד יכולים לגרום לפגיעה בכמות ואיכות הזרע של הגבר.

האם זהו מצב סופי? 

זה לא נגמר כאן, אין לכם מה לדאוג, כפי שקראתם אלו מקרים די נפוצים ושלא תמיד גם נשלטים על ידינו. בזכות הרפואה המתקדמת ושיטו מחקר שפותחו, אכן ישנם מגוון טיפולי פוריות שונים הניתנים לשני המינים במטרה לשפר את איכות וכמות הזרע או את ספירת הביציות וכדומה. 

לאחר שעברתם בדיקה רפואית המאבחנת את בעיית אי הפריון, הרופאים המומחים יוכלו להמליץ לכם תרופות מתאימות וטיפולים יעילים אשר יעזרו לכם בכל התהליך ובהגשמת החלום. ישנם מקרים בהם גם משלבים מספר טיפולים לייעול התהליך, זאת כמובן גם כן בהתאם לאבחנה ועל מנת לנצל את היתרונות של כל שיטה ולהגדיל את אחוזי ההצלחה. 

בשנת 2022 ניתן לומר באופן חד משמעי, שבזכות הרפואה המתקדמת קיימים המון פתרונות למקרים של בעיות פוריות. כאן בארץ וגם באירופה, יש פיתוח משמעותי ברפואת הפוריות, מה שמגדיל את האחוזים של זוגות רבים לסיכוי להיכנס להריון. 

הזכות להורות הגורמים והסיבות לבעיית אי פוריות אצל נשים וגברים - הזכות להורות

לייעוץ ראשוני ללא עלות - חייגו: 077-996-9272 - או השאירו פרטים: